Wednesday 23 March 2011

Pesta bedak

Malam tu aku malas sangat. tapi tengok rumah umpama syurga karam di tengah laut sulawesi, eh xbley jadi. sakit mate aku tengok ko tau??? lupe ko tak tau... T___T  Aku kemas jugak rumah, konon konon aku anak dare mak aku yang paling rajin la.. Ditemani anak kecil dua org yang tangan ligat seperti mesin basuh tu. Aku dengan bersungguh kemas rumah supaya mate aku memancar mancar kan cahaya keceriaan. lime blas minit jer! settle sume! Fuhhhh, aku bangga dengan diri aku sendiri!

Bile syurga kembali bertapak di langit ke tujuh, mate dan hati aku kembali bahagia dengan kejadian indah itu. Dengan langkah senang hati aku nk 'ber on line' di dalam bilik. Aku on kan laptop. tapi cam haram makan mase 10minit die nk on tanpa hang.Aku sabarrrr T__T. Kuar jap nk amek cekedis cekedis kat peti ais. Melangkah jer kuar bilik, aku terkejut!  Fulaweyyy!! syurga indah aku tadi transform ke dunia bedak 'indah'.

mereka seronok dgn dunia bedak. aku?? aku lagi la seronok??


lepas aku marah, die sambung maen.. ape aku kesah dgn maksu aku tu?????


bangga dgn penghasilan syurga bedak T__T

Hehe, xper sayang.. mula mula memang lah maksu marah+mengamuk+rase nk tumbok tumbok jer korg nie.. tapi lepas Qalisha buat muke x bersalah n dgn nada yang lembut 'mama..' api kemarahan aku jadi reda. naluri keibuan aku tibe tibe menjelma. Eh aku tipu! naluri kebudak2an aku yg dtg sbnrnyer.. hahaha, xpayah nk marah sgt lah! act kan, dulu aku pon wat adegan syurga bedak nie.. tapi aku punyer adegan dulu lagi best au. aku dgn kakak n adik aku, taburkan bedak 1 rumah, then kaki kitorg sarung dgn plastik.. dengan megahnyer kitorg meluncur satu rumah dengan seronok. die bukan syurga bedak lagi, tapi.. THE POWDER WONDERLAN' hahahahahaha ..

ok stop membangkit memori. lepas kemarahan aku hilang.. hahhahaa(gelak jahat sikit) aku amek bedak n aku menghangatkan suasana. aku taburkan lagi dan lagi bedak kat lantai n kepala anak anak kecil ni. tujuan! Tujuan utama adalah aku nak amek gambar dan tunjuk kat bapak die betapa anak die dengki kan maksu die goyang kaki dalam bilik! huh! dan huh lagi! aku kene kemas rumah sekali lagi T__T dan kali ni, kerja dilakukan dengan penuh keikhlasan, huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...





















No comments:

Post a Comment